"Merhamet Etmeyene,Merhamet Olunmaz."

By HanHan Asya - Haziran 26, 2016

İlmek ilmek dokunan nakış gibi,
Merhamette dokunsa yüreklerimize...

*Yukarıdaki sözlerle başlamamın elbette bir sebebi var ki geçen yaşadığım bir olayı aktarmak istiyorum.
Yazıp yazmamak arasında kaldım.
"Yaz be HanHan" diyen kısmım ağır basmış olsa gerek kendimi blogumda buldum.*
Merhamet etmeyene,
Merhamet olunmaz sözü,Alemlere Rahmet olarak gönderilen Rasûlullah Efendimize ait olup, aslında hepimize emredilen bir ahlâkî davranışı hatırlatıyor.
Merhamet....
Bu sadece insanlara göstereceğimiz bir davranış olmayıp, yaşayan her canlıya da uygulamamız gerekiyor.
Malum yaz aylarında,sıcaktan bunalan insanlar, su içerek oluşan harareti kesmeye çalışıyorlar.
Peki konuşamayan canlılar?
Onlar susamıyor mu?
Şu aralar hepimiz oruçlu olduğumuzdan dolayı, tabiri caizse dilimiz dışarıda dolaşıyoruz.
Acaba hiç dili dışarda dolaşan, bitkin bir köpek görmedik mi mahallemizde!
Ben geçen gün böyle olan bir sokak köpeğine rastladım.Fakat ne yazık ki bende bulunan köpek korkusu ağır bastı ve ona şişeyle bile olsa su veremedim.
Eve gelir gelmez,aklımda kalan o köpeğin halini anneme anlattım.
"Madem durum bu, yarın ağaç altına bir kaba su koyarız" dedi ve ertesi gün olunca kabımızı koydukta.
Bundan sonra gözüme yolda giderken su kapları çarptı.
Gönlü güzel insanlar, su koymuşlardı dükkanlarının,evlerinin önlerine.

Fakat evimin önüne geldiğimde sinirlerimi fırlatıcak bir şey oldu.Koyduğumuz kabı kaldırmışlardı.
Aklıma geldikçe hatta şu satırları yazarken bile sinirlerim tepeme fırlıyor...
Yine de bir şey demek istemiyorum,mübarek günler olduğu için.
Sadece Rabbim bu gibilerin kalbine,merhamet ihsan eylesin diye duâ ediyorum.

HanHan Dipnotu:
***Lütfen sizde evlerinizin,dükkanlarınızın önüne bir kap su ve yemek koymayı ihmal etmeyin.
Eğer koyulmuş varsa kaldırmayın.
Gerekirse de suyu yenileyin.***

Rabbim hepimizin kalbindeki merhameti çoğaltsın duâsı ile HanHan bildirdi.....

  • Share:

You Might Also Like

4 yorum

  1. Çok güzel bir paylaşım olmuş. Allah razı olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin.Umarım hayra vesile olabilirim.Rabbim cümlemizden razı olsun.Yorumunuz için de teşekkür ederim :)

      Sil
  2. Bu kadar susuz kaldığımız bir dönemde ramazanda da bu su koyma işine dikkat etmeszsek e artık bizden hiçbir şey olmaz diyorum :( farkındalık oluşturduğun için teşekkür ederiz. Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fakirin halinden anlamak ile beraber muhtaç olan diğer canlıların da halinden anlayabileceğimiz bir Ramazan olur inşaAllah.Ve bu davranışı her daim devam ettirebiliriz umarım.Bir canlıya su verilmesine vesile oldum ise ne mutlu bana bende teşekkür ederim yorumun için.Sağlıcakla Kal...

      Sil

*Lütfen herhangi bir site veya blogun linkini paylaşmayınız.
*Spoiler,Küfürlü içerik, Siyasi,Dini,tartışmaya sebep olacak yorumlar yapmamaya özen gösterelim.


***Anlayışınız ve ziyaret ettiğiniz için teşekkürler***
HanHan Asya