Zaman Ne Çabuk Geçiyor!

By HanHan Asya - Eylül 24, 2015



2015 yılına daha yeni başlamıştık.Ne ara eylül ayına geldik bilmiyorum.Halbuki Ramazan ayını uğurlayıp bayramı yeni yapmıştık.Zaman ne çabuk geçiyor...

İşte senenin ikinci bayramına da Allahımızın izni ile ulaşmış bulunuyoruz.Kurban bayramı deyince akla hiç şüphesiz Allah yolunda kurban edilen hayvanlar geliyor.Kurban bayramında yaşamış olduğum şöyle bir anım var, onu sizlere anlatmak istiyorum.

Her bayram yaptığımız üzere ,kahvaltıya babaannemin evine gidilir.Geç kalınmaz.Kahvaltı mutlak surette orada yapılacaktır.Neyse... 
Kahvaltı yollanan azcık bir etin kavrulması ve tutulan orucun geç vakte kalmadan o et ile açılması ile nihayete erer.Kahvaltı bitse de kargaşa devam eder.Erkekler kesilen kurban etlerini dinlenmesi için balkona taşırlar.İşte ben de küçükken yine böyle bir sabahta kahvaltının ardından ,balkonda taşınan etleri inceliyordum.Anlayacakmışım gibi..Birden dikkatle incelerken etin hareket ettiği görmem ile korkumdan uzaklaştım.Annemin yanına gidip hayvanın ölmediğini söyledim. :)))
O kadar korkmuşum ki şu an bile küçük yaşta yaşamış olmama rağmen gözümde nasıl hareket ettiği canlanıyor.Annemde korkmamamı hayvan kesildikten kısa süre geçtiğinden hareket edebileceğini uygun bir dille anlatmış.Anlatmış diyorum çünkü ben çok korktuğumdan ne dediğini hatırlamıyorum.Ne anlattığını anca geçen senelerde öğrenebildim.İşte Kurban Bayramı dendiğinde benim her daim bu hatıram aklıma gelir.

Şimdilerde ise kurban bayramı denilince tv'de gösterilen kaçan boğalar,kavurma tarifleri veren kanallar,haberlerde 'bayramda yemenize içmenize dikkat edin!' diye uyaran doktorlar,kurbanın hayvan katli olduğunu söyleyen bazı kendini bilmezler geliyor insanların aklına.

Eskiden her şey gerçekten güzelmiş demeden edemiyorum.

Umarım sizinde kurban bayramı denilince aklınıza gelen sevimli bir anınız mevcuttur.


Rabbim kesmiş olduğumuz kurbanlarımızı kabul eylesin...
Hayırlı Bayramlar dilerim...

  • Share:

You Might Also Like

0 yorum

*Lütfen herhangi bir site veya blogun linkini paylaşmayınız.
*Spoiler,Küfürlü içerik, Siyasi,Dini,tartışmaya sebep olacak yorumlar yapmamaya özen gösterelim.


***Anlayışınız ve ziyaret ettiğiniz için teşekkürler***
HanHan Asya