Ramazan-ı Şerifin Gelmesine Saatler Kala

By HanHan Asya - Haziran 17, 2015



On bir ayın sultanı,evimize gelen misafirlerin en bereketlisi kapımıza kadar geldi.Kapıyı açmamıza saatler kaldı.Hepimizin Ramazan Ayı mübarek olsun...


Ramazan deyince akla gelenlerden biri de fırınlardan kokusu yayılan ramazan pidesi.Küçükken ramazanın gelmesini en çok da pide yiyeceğim diye beklerdim.Çocukluk aklı işte.Evimizin altında fırın olması sebebi ile kokusu evimize dolan pideyi iftarlarda ve sahurlarda yemenin sevinci sanki kimse de yoktu.Ya da bana öyle geliyordu dedim ya işte çocukluk aklı.

Ramazan davulcusundan bahsetmesek olmaz.
Şunu itiraf etmeliyim ki ben hiç ramazan davulcusunun davulu sesiyle uyanmadım.Ya uyandığımda çoktan geçmiş olurdu ve ben duymazdım uykumun ağırlığı sebebi ile veyahut da ben kalktıktan sonra davulcu geçer ben yine o sesle uyanmazdım.Davulcunun sesini uzaktan bile duyamayan uykucunun biriyim buradan da bu anlaşılıyor.

Ramazan ayında akla gelen diğer bir yiyecek de hurma.
Ben umreden geldiğim için oralarda da,Türkiye'de de bolca yediğim ve sevdiğim bir meyve.Çerez gibi yiyorum.Geçen haberlerde gördüm fiyatları baya bir uçmuş .Sizleri bilemem ama hurmasız Ramazan olmazsa olmazım benim.İyi ki umreden gelirken yanıma almışım.



Ramazan denince benim aklıma gelenler bunlar.Çünkü diğer Ramazan etkinliklerinde hiç bulunmadım.Bu sebepden Feshane falan gelmiyor benim aklıma.(Aslında gidemediğimden içimde kalan bir yaradır.Bunun için aklıma gelse de gelmemiş gibi davranıyorum.Yarama tuz basmadan bitiş noktasına geçiyorum.)


Bunu da belirttikten sonra yazımı bitirmeden aşağıdaki soruyu;bana blogumda pek çok yardımı dokunan,zevkdaşım Renkli Tırtıl'ıma,diğer zevkdaşım Mugiwara No Wholock'cuğuma ve son olarak da yazılarını beğenerek takip ettiğim blogger Nabrut Fıdıllıoğlu'na yöneltmek istiyorum.Soru kısa ve öz aslında.İşte sorum şu "Peki Ramazan denilince sizlerin aklına ne/neler geliyor?Ramazan ayı ile ilgili herhangi unutamadığınız bir anınız mevcut mu?"


Yazılarınızı 4 gözle bekliyorum....

Herkesin hayırlı huzurlu bir Ramazan geçirmesi dileği ile....


  • Share:

You Might Also Like

5 yorum

  1. Mim için teşekkür ederim,çok güzel yazmışsın.Hayırlı Ramazanlar. :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir şey değil canım.... sana da Hayırlı Ramazanlar ^_^

      Sil
  2. Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim begendiginize sevindim ^^

      Sil
    2. Teşekkür ederim begendiginize sevindim ^^

      Sil

*Lütfen herhangi bir site veya blogun linkini paylaşmayınız.
*Spoiler,Küfürlü içerik, Siyasi,Dini,tartışmaya sebep olacak yorumlar yapmamaya özen gösterelim.


***Anlayışınız ve ziyaret ettiğiniz için teşekkürler***
HanHan Asya